Je website is je online visitekaartje. Het geeft je bedrijf een gezicht, creëert vertrouwen bij je publiek en vergroot je zichtbaarheid. Het is belangrijk dat het webdesign de juiste uitstraling heeft, passend bij het imago en de huisstijl van je bedrijf. Bij webdesign denken we vaak aan grafische vormgeving, maar ook de gebruikservaring en het gebruiksgemak valt hieronder.
Merkidentiteit laat zien wie je bent en waar je voor staat. Een webdesigner houdt rekening met jouw merkidentiteit, en voert dit consistent door op jouw website en in andere (online) uitingen. Dit verhoogt de herkenbaarheid, betrouwbaarheid én het onderscheidend vermogen van jouw organisatie.
Om op te vallen met je website dien je onderscheidend te zijn. Maar opvallen betekent niet dat je op een schreeuwende manier de aandacht moet trekken. Een webdesigner kan jouw kernwaarden samenvatten tot één mooie visuele boodschap!
Een goede website is niet alleen visueel aantrekkelijk: deze moet ook online goed vindbaar zijn en omzet genereren. Het webdesign zorgt voor de juiste beleving en zet uiteindelijk aan tot actie. Een succesvol webdesign functioneert dus niet alleen als visitekaartje, maar ook als leadgenerator.
Alle websites die we ontwikkelen zijn responsive, en dus geschikt voor elk device. Het design van de website past zich automatisch aan de schermafmetingen van het betreffende apparaat aan:van laptop, tablet tot mobiel.
Na de oplevering van jouw website is het natuurlijk niet de bedoeling dat je niet meer naar je website omkijkt. Bij een kwaliteitsvol ontwerp verloopt het toevoegen van een nieuw product of nieuwe dienst moeiteloos. We hoeven niet meer terug naar stap 1.
Al vanaf het interaction design zijn onze online marketeers aan de zijlijn betrokken bij het webdesign. Zij adviseren onze vormgevers over de SEO aspecten van het webdesign, zodat een website bij livegang ook op het visuele vlak hoge ogen gooit in Google.
Bij de realisatie van jouw nieuwe website starten we met het interaction design. Dit brengt de structuur van de website in kaart. De focus ligt hierbij op de interactie tussen ontwerp en gedrag. Dit werken we uit in een wireframe, een schematische weergave van de website. Dit wireframe draait om structuur van de website: het menu, de navigatie, de functionaliteiten en de gebruikersinterface.
Dan volgt het UX-design: UX staat voor user experience, ofwel gebruikerservaring. Bij het UX-design staat de ervaring van de eindgebruiker centraal. In alle ontwerpfasen houden we rekening met de user experience door te kijken naar de behoeftes van de beoogde gebruiker. Met als doel het creëren van de optimale customer journey; de ideale klantreis door jouw website!
In de visual design fase nemen we de huisstijl van de opdrachtgever als uitgangspunt. Het brandbook en het logo dienen als basis voor de visuele vormgeving. Het online beeld- en kleurgebruik ademt dezelfde, herkenbare sfeer uit als de huisstijl.
Benieuwd naar de nieuwste trends op het gebied van webdesign? Onze designer Mariëlle zette ze al eerder voor je op een rijtje!
Met ons bevlogen team werken we aan succesvolle oplossingen voor uitdagende online vraagstukken. Samen bouwen we met passie en plezier aan jouw nieuwe website! Uiteraard nemen we niet enkel het onderdeel webdesign voor onze rekening, we zijn ook gespecialiseerd in onderstaande diensten:
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl