Online marketing
Met SEO, ofwel zoekmachineoptimalisatie, word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden. SEO maakt je zichtbaar. Best wel cruciaal, nietwaar!?
Door de coronacrisis was 2020 een recordjaar voor het internetverkeer. We werkten thuis, volgden online les, zaten in quarantaine en vermaakten ons op internet. Ondernemers startten webshops en bezorgdiensten en mensen ontmoetten elkaar op Google Meet. We surften en shopten wat af op het wereldwijde web. Ook onder ouderen nam het internetgebruik enorm toe. De zoekvolumes stegen en naar verwachting zal dit blijvend zijn. Des te meer is het belangrijk dat je online zichtbaar bent en opvalt in de menigte. SEO is daarbij cruciaal.
SEO staat voor Search Engine Optimization. Hiermee optimaliseer je je organische (gratis) zichtbaarheid in zoekmachines. Verkeer vanuit organische zoekresultaten converteert meestal beter dan traffic vanuit bijvoorbeeld social media of advertenties (SEA). Dit komt voornamelijk omdat gebruikers die binnenkomen via organische zoekresultaten bewust en gericht op zoek zijn naar een bepaald product of specifieke dienst. SEO zorgt ervoor dat je beter vindbaar bent op relevante zoekopdrachten en zodoende meer relevante bezoekers naar je website trekt. Dit is pull marketing. Marketing door middel van betaalde advertenties, digitale nieuwsbrieven of social media is dwingender en is een vorm van push marketing. Een combinatie van pull en push marketing is het sterkst.
Met goede SEO genereer je niet alleen online meer verkeer naar je website, ook offline weten mensen je beter te vinden. Dat leggen we uit. Ook als de koop fysiek gesloten wordt, start de customer journey meestal op Google. Dit noem je het ROPO-effect (Research Online Purchase Offline). Ben je op zoek naar een winkel, restaurant of bedrijf in de regio? Dan googel je eerst. Naar het aanbod, de openingstijden en de route bijvoorbeeld. Het is dus hoe dan ook zaak dat je online goed zichtbaar bent voor je doelgroep.
SEO draait om het integreren van de juiste woorden in je website. Keywords waarmee je vindbaar bent voor je doelgroep, zodat het aantal bezoekers, leads en conversies stijgt. SEO is echter meer dan goede content op basis van zoekwoorden. Ook technische zoekmachineoptimalisatie speelt een grote rol bij online zichtbaarheid. Zo zijn snelheid, structuur en crawlbaarheid belangrijke ranking factoren. Net als off-page SEO; alle activiteiten die je buiten je website onderneemt om beter vindbaar te zijn in Google zoals linkbuilding, blogs en vermeldingen op social media. Door vanuit andere sites links naar jouw website te creëren, vergaar je autoriteit. Naast het feit dat SEO je merk, product of dienst beter zichtbaar maakt, zien veel mensen een bedrijf dat hoog in de zoekresultaten staat als goed en betrouwbaar. Een mooie bijkomstigheid.
SEO is dé methode om op te vallen. Wij leren je hoe je jouw website of webshop zoekmachinevriendelijk maakt en daarmee meer bezoekers trekt. In onze op maat gemaakte SEO trainingen besteden we aandacht aan voor jou interessante zoekwoorden, cruciale content, pakkende metadescripties en de juiste techniek achter je website. Samen zorgen we ervoor dat jouw website beter zichtbaar is! Geef je het geheel liever uit handen? Onze kenners maken jouw website met plezier SEO proof!
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl