Web development
Internationaal opleidingsinstituut Schouten & Nelissen is sinds deze week online met een nieuwe maatwerk website. Wij zorgden voor de technische realisatie.
Sinds de oprichting in 1980 is Schouten & Nelissen pionier op het gebied van professionele ontwikkeling en persoonlijke groei. Schouten & Nelissen verzorgt opleidingen, cursussen, training en coaching om mensen en organisaties sterker te maken. Het aanbod van de holding is enorm. De nieuwe, overkoepelende website etaleert de verschillende merken, organisaties en diensten van Schouten & Nelissen en laat zien wat zij te bieden hebben. Via een overzichtelijk portfolio worden bezoekers naar de juiste plek geleid.
Voorheen had Schouten & Nelissen één website voor alles. “We verkochten heel veel verschillende diensten voor heel veel verschillende doelgroepen,” legt Charles Kattenbelt, online marketeer bij Schouten & Nelissen uit. “Van inhouse opleidingen, online trainingen en individuele coaching tot adviezen, bedrijfsscans en boeken. Allemaal op één plek. Dat werd diffuus.”
Om de verschillende doelgroepen goed te laten landen en converteren, besloot Schouten & Nelissen per discipline een eigen onderdeel op te richten. In twee jaar tijd zijn negen nieuwe merken ontstaan met elk een eigen website, zoals Relevance, Competence en New Dawn. Het overkoepelende sn.nl geeft al deze merken en expertises overzichtelijk weer en leidt bezoekers vanuit daar eenvoudig en snel naar de juiste dienst. Uiteraard informeert de portfolio website bezoekers ook over het ontstaan, de ontwikkeling, de missie en het MVO beleid van Schouten & Nelissen. “Het twee letter domein sn.nl heeft een enorme autoriteit,” benadrukt Charles. “Het is de hoofd SEO generator, dus het zijn spannende tijden. Maar so far so good.”
Voorheen behoorde het sn-domein toe aan Schouten & Nelissen University of Applied Sciences. Dit onderdeel van Schouten & Nelissen gaat voortaan verder onder de naam SUAS. Om van sn.nl een overkoepelende website te kunnen maken, werkten we samen met iO aan een redirect plan. Bijna alles wat op het sn-domein stond, is verplaatst naar het suas-domein. De uitdaging zat ’m in de pagina’s die niet geredirect konden worden, zoals de homepage. “Een enorme redirect klus van duizenden pagina’s, vlekkeloos uitgevoerd door iO en Vrolijk Online,” complimenteert Charles. “Een succesvolle joint effort.”
Waar iO en Vrolijk Online de techniek verzorgden, vervulde HOWDO het visual design van de nieuwe Schouten & Nelissen website.
Naast de geslaagde samenwerking met iO zijn we erg blij met de inmiddels vertrouwde samenwerking met Schouten & Nelissen. Eerder realiseerden we al Umbraco websites voor de merken Competence en New Dawn. “We leren elkaar steeds beter kennen en hebben aan een half woord genoeg,” beaamt Charles. “Wederzijdse verzoeken waren klip-en-klaar. Alles was goed voorbereid en er waren geen loose ends. Om in Scrum taal te spreken; de refinements waren netjes.”
Bekijk de website hier: Schouten & Nelissen
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl