Web development
Sinds de corona pandemie winkelen we vaker online. Dat zien we ook aan de stijging van het aantal webshops en de omzetgroei. Hoe kun jij je nog onderscheiden in deze markt? Ontdek de laatste trends!
Zorg dat je je klanten via meerdere kanalen bereikt. Nu de lockdowns (hopelijk) achter ons liggen en online winkelen geen must meer is, willen klanten de keuze hebben tussen online kopen en in een fysieke winkel kopen. Ook de gulden middenweg ‘click & collect’ blijft populair in 2023.
Online winkelen gaat verder dan producten in je eigen e-commerce winkel aanbieden. Klanten willen ook via andere online kanalen jouw producten kunnen kopen. Denk aan verkopen via Bol.com, Amazon of social media.
Verkopen via social media? Je las het hierboven al. Dit wordt nog populairder in 2023. Social commerce is een combinatie van social media en e-commerce. Middels social commerce verkoop jij je producten via verkoopkanalen die op social media aanwezig zijn. Waar nu social media veelal wordt ingezet om je klanten door te leiden naar een webshop waar ze uiteindelijk kunnen shoppen, kunnen ze dat nu dus ook op dezelfde plek doen. Binnen bestaande social media apps kunnen jouw klanten dus aankopen doen, zonder de app te verlaten. Dit maakt het wel zo makkelijk voor je klanten!
Personaliseer je klantervaring! Persoonlijke aandacht is nog altijd cruciaal in een succesvolle marketingstrategie en de online wereld biedt hiervoor veel mogelijkheden. Hoe jij de klantervaring nog persoonlijker kunt maken?
Dat een webdesign op elk device responsive moet zijn en dus ook mobiel toegankelijk is natuurlijk niet nieuw. Omdat webshops voornamelijk mobiel bezocht worden, is niet mobile ready maar mobile first de nieuwe standaard.
Klanten die je bedrijf bellen of mailen? Anno 2023 verloopt communicatie veelal via messaging apps. Klanten verwachten namelijk dat ze net zo makkelijk en vooral snel kunnen communiceren met jouw bedrijf als met hun vrienden. Conversational commerce maakt het mogelijk dat jij de directe dialoog aangaat met je klanten via chatbots, live messaging of virtuele assistenten. Deze oplossingen zijn bovendien bereslim! Door het toepassen van machine learning kan een - ja daar komt het weer - gepersonaliseerde gebruikerservaring geboden worden.
Wil je weten wat Vrolijk Online voor jouw webshop kan betekenen? Neem gerust contact op, of lees meer over onze e-commerce oplossing van Vendr!
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl