menu Sluit

Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42
info@vrolijkonline.nl
november 2022

Web development

De laatste e-commerce trends

Sinds de corona pandemie winkelen we vaker online. Dat zien we ook aan de stijging van het aantal webshops en de omzetgroei. Hoe kun jij je nog onderscheiden in deze markt? Ontdek de laatste trends!

Resumé

Alles over E-commerce weten?
Neem contact op met Tijs!
foto van Vrolijk Online eigenaar Tijs
Tijs Vrolijk
Algemeen directeur
tijs@vrolijkonline.nl
06 - 11 00 13 72

Multichannel verkoop

Zorg dat je je klanten via meerdere kanalen bereikt. Nu de lockdowns (hopelijk) achter ons liggen en online winkelen geen must meer is, willen klanten de keuze hebben tussen online kopen en in een fysieke winkel kopen. Ook de gulden middenweg ‘click & collect’ blijft populair in 2023. 

Online winkelen gaat verder dan producten in je eigen e-commerce winkel aanbieden. Klanten willen ook via andere online kanalen jouw producten kunnen kopen. Denk aan verkopen via Bol.com, Amazon of social media.

Social commerce

Verkopen via social media? Je las het hierboven al. Dit wordt nog populairder in 2023. Social commerce is een combinatie van social media en e-commerce. Middels social commerce verkoop jij je producten via verkoopkanalen die op social media aanwezig zijn. Waar nu social media veelal wordt ingezet om je klanten door te leiden naar een webshop waar ze uiteindelijk kunnen shoppen, kunnen ze dat nu dus ook op dezelfde plek doen. Binnen bestaande social media apps kunnen jouw klanten dus aankopen doen, zonder de app te verlaten. Dit maakt het wel zo makkelijk voor je klanten!

Personalisatie

Personaliseer je klantervaring! Persoonlijke aandacht is nog altijd cruciaal in een succesvolle marketingstrategie en de online wereld biedt hiervoor veel mogelijkheden. Hoe jij de klantervaring nog persoonlijker kunt maken?

  1. Maak gebruik van geolokalisatie. Door te weten waar je klant zich op een specifiek moment bevindt, kun jij gepersonaliseerde suggesties doen. Zo bereik jij je klanten met relevantie producten. 
  2. Krijg inzicht in de trefwoorden waarop je klanten zoeken. Door te weten waar je klanten online naar zoeken kun je gerichte producten aanbieden.
  3. Maak gebruik van de data die je bezit. Is je klant jarig? Stuur dan een gerichte aanbieding.
  4. Social commerce maakt online shoppen gepersonaliseerd. De klant ziet advertenties die op basis van zijn of haar gedrag geselecteerd zijn en dit maakt de kans op een aankoop groter.

Mobile

Dat een webdesign op elk device responsive moet zijn en dus ook mobiel toegankelijk is natuurlijk niet nieuw. Omdat webshops voornamelijk mobiel bezocht worden, is niet mobile ready maar mobile first de nieuwe standaard.

Conversational commerce

Klanten die je bedrijf bellen of mailen? Anno 2023 verloopt communicatie veelal via messaging apps. Klanten verwachten namelijk dat ze net zo makkelijk en vooral snel kunnen communiceren met jouw bedrijf als met hun vrienden. Conversational commerce maakt het mogelijk dat jij de directe dialoog aangaat met je klanten via chatbots, live messaging of virtuele assistenten. Deze oplossingen zijn bovendien bereslim! Door het toepassen van machine learning kan een - ja daar komt het weer - gepersonaliseerde gebruikerservaring geboden worden.

Wil je weten wat Vrolijk Online voor jouw webshop kan betekenen? Neem gerust contact op, of lees meer over onze e-commerce oplossing van Vendr!

Alles over E-commerce weten?
Neem contact op met Tijs!
foto van Vrolijk Online eigenaar Tijs
Tijs Vrolijk
Algemeen directeur
tijs@vrolijkonline.nl
06 - 11 00 13 72

Bekijk alle updates
Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl