menu Sluit

Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42
info@vrolijkonline.nl
november 2020

Online marketing

De zeven zekerheden van online marketing

In deze blog belichten we de zeven zekerheden van online marketing, een onmisbaar ingrediënt voor online succes.

Resumé

Alles over online marketing te weten komen?
Neem contact op met Dave!
foto van online marketing medewerker Dave
Dave Driessen
Online marketing
dave@vrolijkonline.nl
06 – 18 52 53 89

Zelfs in dit digitale tijdperk zijn er bedrijven die het belang van online marketing binnen de bedrijfsvoering niet inzien. Vaak een kwestie van onwetendheid of tijdgebrek, terwijl online marketing ten volle bijdraagt aan succesvol en strategisch ondernemen. Hoezo? Wat heb je er dan feitelijk aan? Nou, een heleboel! Lees welke zeven zekerheden online marketing jou biedt.

1. Toekomstbestendig

Ook al barst je bedrijf bijna uit zijn voegen, online marketing blijft van belang. Verkeer je op dit moment in de luxe positie dat meer klandizie niet nodig is? Ga dan niet achterover hangen, maar bereid je voor op de toekomst. Wanneer je klantenkring onverhoopt krimpt, kun je daar meteen op inspelen. Heb je je online marketing niet op orde, dan loop je achter de feiten aan. Investeer dus in de toekomst. En voor nu? Een beetje arrogant misschien, maar niets is zo fijn om geïnteresseerde bezoekers tijdelijk teleur te moeten stellen omdat je het al druk genoeg hebt. Bovendien is deze populariteit goed voor je imago.

2. Meetbaar

Wat je met online marketing bereikt, is meetbaar door het inzetten van instrumenten als Google Analytics en Hotjar. Deze tools verzamelen details en data over je website en geven je inzicht in zaken als verkeersstromen, paginaweergaves, bezoekersaantallen en -gedrag. Zo is het resultaat van iedere online marketing actie duidelijk herleidbaar. Dit in tegenstelling tot offline marketing werkzaamheden waarbij je niet precies weet wie je bereikt met middelen als folders, magazines, billboards, beurzen en tv reclames.

3. Resultaatgericht

Het is dus nauwkeurig na te gaan waar iedere euro die je in online marketing stopt terecht komt en wat deze oplevert. Je kunt dus sturen op ROI (return on investment) dat de verhouding tussen je investering en je opbrengst weergeeft. Zo meet je de financiële toegevoegde waarde van je online marketing actie of campagne. Bij e-commerce kun je bijvoorbeeld direct zien welk rendement je uit je webshop haalt. En bij leadgeneratie kun je bijvoorbeeld nagaan hoeveel offertes er worden aangevraagd als gevolg van een gerichte online marketingactie.

4. Doelgericht

Met online marketing kun je doelgericht jouw doelgroep benaderen. Door te adverteren op de juiste termen en op social media kanalen de juiste segmentatie toe te passen, bereik je heel bewust de beoogde doelgroep. Met offline marketing daarentegen is dat minder makkelijk uitvoerbaar. Je kunt in een vakblad adverteren, wat redelijk specifiek is, maar je kunt uiteindelijk niet controleren bij wie je boodschap daadwerkelijk terecht is gekomen. Met online marketing kan dat wel, waardoor je makkelijker en sneller je potentiële klanten bereikt.

5. Flexibel

Met online marketing kun je je strategie te allen tijde bijstellen. Doordat we de online processen continu monitoren, analyseren en meten, kunnen we direct bijsturen wanneer dat noodzakelijk of wenselijk is om de juiste koers te blijven varen. Ook kunnen we direct inspelen op actuele situaties, zoals bijvoorbeeld een wetswijziging die invloed heeft op jouw branche. Deze flexibiliteit maakt het mogelijk dat online marketing zich voortdurend aanpast aan de huidige situatie en daarmee jouw prestaties verbetert.

6. Actueel

Het feit dat je je online prestaties continu monitort en meet, maakt dat je altijd op de hoogte bent. Door issues meteen aan te pakken, zet je online marketing optimaal in en ben je altijd up to date. Aangezien je online marketing breed kunt inzetten, kun je aan veel knoppen draaien om zo efficiënt mogelijk te acteren en zo veel mogelijk klanten te winnen.

7. Zichtbaar

Door online actief en actueel te zijn, laat je zien dat je betrokken bent en van wanten weet. Zodoende geef je een goed signaal af aan Google. Door technisch goed te presteren, kennis te delen en relevante content aan te bieden, verwerf je een bepaald gezag binnen je branche. Zodra Google je opmerkt als een autoriteit in je vakgebied scoor je beter. En hoe beter je scoort, hoe zichtbaarder je bent en hoe meer je presteert.

Alles over online marketing te weten komen?
Neem contact op met Dave!
foto van online marketing medewerker Dave
Dave Driessen
Online marketing
dave@vrolijkonline.nl
06 – 18 52 53 89

Bekijk alle updates
Kennismaken?

Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!

+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl