Een professionele website is het online visitekaartje van jouw onderneming. Een must-have dus. Vrolijk Online helpt je bij het ontwikkelen en realiseren van een succesvolle website.
Als mensen iets willen weten, doen of kopen, start hun zoektocht nagenoeg altijd online. De papieren Gouden Gids is passé. Het is dus belangrijk dat je goed zichtbaar bent op het wereld wijde web. En dan vooral op Google, want al jarenlang loopt meer dan 92% van alle zoekopdrachten in Nederland via deze gigant. Aangezien Google advertenties altijd boven de organische zoekresultaten toont, zorg je er met SEA voor dat je bedrijf extra opvalt in de populairste zoekmachine van ons land. Hoe hoger je scoort, hoe beter je gevonden wordt.
Een advertentie op het juiste moment is goud waard. Dat geldt niet alleen voor Google Search, maar ook voor andere Google diensten zoals Google Chrome, Google Play, Google Maps, Gmail of YouTube. Met een Google Ads account kun je doelgericht adverteren. Targets en budgetten zijn flexibel aan te passen, waardoor je kunt meebewegen met trends en kunt bijsturen op basis van actuele ontwikkelingen, klantbehoeften en data die je uit campagnes haalt.
Bepaal vooraf wat je met een campagne wilt bereiken. Wil je meer bezoekers naar je website leiden, fysieke winkelbezoeken stimuleren of bijvoorbeeld boekingen binnenhalen? Specificeer je doelen en vertaal je ambities door naar je advertenties. Campagnedoelen kunnen zijn:
Het campagnetype bepaalt waar gebruikers je advertenties zien. Je maakt dit nog specifieker door je advertenties te targeten. Kies het type campagne dat past bij het doel dat je voor ogen hebt. Diverse campagnetypen zijn:
Je adverteert in het zoeknetwerk van Google. Wanneer jouw zoekwoorden matchen met de zoekopdracht van een gebruiker wordt jouw advertentie getoond. In Google Search kunnen advertenties boven of onder de zoekresultaten worden weergegeven. In Google Play, bij Afbeeldingen, Maps en Shopping kunnen ze ook naast de zoekresultaten verschijnen.
Bij dit type campagne toon je banners aan een groot, geselecteerd publiek op plaatsen waar advertentieruimte wordt aangeboden. Via het Google Display Network probeer je de aandacht van gebruikers te trekken vóórdat ze zoeken naar wat jij te bieden hebt. Je komt zo eerder - in de koopcyclus - in beeld. Bijvoorbeeld wanneer gebruikers op hun favoriete website browsen, een YouTube video bekijken of hun Gmail checken.
Banners lenen zich ook goed voor remarketing; het opnieuw benaderen en prikkelen van eerdere bezoekers van je website elders op internet. Op deze manier kun je ex-bezoekers terug naar jouw website leiden om alsnog het ja-woord en dus de gewenste conversie binnen te halen. Je kunt remarketing statisch inzetten door algemene advertenties te tonen, maar ook dynamisch door banners weer te geven met producten of diensten waar eerder de interesse van de gebruiker naar uitging. Een vruchtbare methode voor webshops.
Shoppingcampagnes zijn ideaal om je producten te promoten, verkeer naar je website of fysieke winkel te stimuleren en relevante leads te vinden. Shopping advertenties maken geen gebruik van zoekwoorden. Op basis van de winkel- en productgegevens die je als retailer in het Google Merchant Center hebt ge-upload, bepaalt Google waar en bij welke zoekopdrachten je producten worden getoond.
Met dit campagnetype kun je videoadvertenties weergeven in het displaynetwerk of op YouTube. Dat kan in-stream (binnen andere streaming video content), outstream (ergens anders op de pagina, buiten de in-stream videospeler) of als bumper ad (een videoadvertentie van maximaal zes seconden die je niet kunt skippen, kort maar krachtig). Sommige advertenties kun je overslaan, andere niet. Aan jou de keus welke mogelijkheden van Google Ads je benut om jouw videoboodschap over te brengen.
Appcampagnes zijn bedoeld om meer downloads van je applicatie te realiseren. Dit kun je bereiken door effectief te adverteren, ook wel appvertising genoemd ;-) en door het toepassen van de juiste SEO voor je app, de zogenaamde App Store Optimalisatie (ASO). Om je app via populaire Google diensten te promoten, is het niet nodig een afzonderlijke advertentie te ontwerpen. Je geeft alleen de gewenste talen en locaties door en geeft een tekst, een startbod en een budget op. Op basis van die input bepaalt het algoritme van Google wie en waar de meest relevante ontvangers zijn en in welke vorm zij de advertenties ontvangen.
Vrolijk Online is erkend Google Partner. Dit betekent dat wij als specialisten maximale campagneresultaten voor onze opdrachtgevers behalen, meer klanten werven door campagnes goed te onderhouden en voldoen aan de vereisten die Google Ads stelt op het gebied van prestaties, uitgaven en certificeringen. We dragen dan ook met trots de Google Partner-badge.
Wil jij aan de slag met SEA? Onze experts helpen je graag! Van adviserend tot gericht; wij zijn van alle markten thuis. Denk aan het opzetten van accounts, het instellen van conversies, het uitwerken van campagnes, het bedenken van ontwerpen, het instellen van extensies, het richten op doelgroepen, het meten van prestaties, het ontwerpen van cijfers, het analyseren van data, het resultaat van biedingen en meer!
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl