We creëerden een maatwerk website in Umbraco met diverse koppelingen en veel mogelijkheden op het gebied van contentblokken. De website heeft een sterk fundament en zorgt bovendien voor conversie.
Koning Willem I College is een regionaal opleidingscentrum voor mbo-onderwijs. Op 1 augustus 2022 zijn Koning Willem I College en De Leijgraaf gefuseerd en tegenwoordig opereren ze samen onder de naam Koning Willem I College. Het nieuwe Koning Willem I College biedt onderwijs aan ongeveer 18.000 studenten.
Een fusie betekent in dit geval een nieuwe website! Een website die helemaal is ingericht vanuit een online marketing perspectief. Natuurlijk zo ontwikkeld dat medewerkers van Koning Willem I College eenvoudig zelf de content kunnen aanpassen.
Deze mooie opdracht met strakke deadline, waarbij een strakke planning en korte lijntjes essentieel zijn gebleken, grepen we natuurlijk met beide handen aan! We ontwikkelden een geheel nieuwe maatwerk website in Umbraco. Bij Vrolijk Online zijn we fan van Umbraco. Umbraco profileert zich als het meest gebruiksvriendelijke CMS ter wereld. En daar kunnen wij ons helemaal in vinden. De nieuwe website kan dan ook gemakkelijk onderhouden worden door het Koning Willem I College middels het open-source CMS.
Web developmentOnze online marketeers zorgen uiteraard voor de nodige conversie. De samenwerking met Koning Willem I College is niet nieuw. En dus hebben we al heel wat data in Google Analytics verzameld de afgelopen jaren. En deze resultaten kwamen goed van pas bij de nieuwe website.
Met de uitkomsten van een online gebruikersonderzoek door Raaker in ons achterhoofd hebben we in het design de juiste keuzes kunnen maken. Inzicht in de prestaties van de oude website en inzicht in de customer journey zijn wel zo belangrijk. En voila, hier is een website met een sterk fundament!
Maar online marketing gaat verder dan alleen een sterk fundament. Het is een continu proces. Ieder kwartaal analyseren we de data en adviseren we welke stappen online genomen kunnen worden. We hebben Google Ads campagnes opgezet en monitoren deze. Bovendien trainen we de medewerkers om zelf Google Ads campagnes op te zetten in de toekomst.
Het inzichtelijk maken van data is makkelijker dan ooit. Met de Google Looker Studio, ook wel bekend als Google Data Studio, combineren we data uit verschillende gegevensbronnen tot een inzichtelijke rapportage. In één oogopslag heeft Koning Willem I College real-time een up-to-date inzicht in alle data uit onder andere Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, Google Spreadsheets, YouTube, Facebook en MySQL.
Online marketingMaar zonder content geen online prestaties! En dus verzorgden we een content training aan een groep medewerkers. Het schrijven van goede unieke SEO content is immers een must. Met behulp van het uitgevoerde zoekwoordenonderzoek hebben de medewerkers zelf de content geschreven.
Kern van de website zijn de opleidingspagina’s. Dé bron van informatie voor toekomstige studenten en hun ouders. En dan is het wel zo belangrijk dat deze pagina’s goed ontworpen zijn en de juiste content bevatten. Een leuke klus voor onze contentspecialisten! En zo ontwierpen we een nieuwe opleidingspagina die als basis dient voor alle opleidingen.
Content creatieEen kenmerk van de website is de veelvoud aan mogelijkheden op het gebied van contentblokken. Hierdoor heeft Koning Willem I College eindeloze mogelijkheden om webpagina's naar eigen wens in te richten. Dat een webdesign op elk device responsive moet zijn en dus ook mobiel toegankelijk is voor ons vanzelfsprekend.
De nieuwe website is gekoppeld aan de bestaande database van Koning Willem I College. Ons team van developers heeft in nauwe samenwerking met Koning Willem I College een API koppeling ontwikkeld waarmee alle opleidingsinformatie uit de database binnengehaald kan worden op de nieuwe website. Daarnaast is er een koppeling met S-BB gerealiseerd waardoor onafhankelijke informatie over een opleiding en de arbeidsmarkt aan bezoekers gepresenteerd wordt.
Web developmentWe begonnen het intensieve traject met een kick-off met daarbij alle betrokkenen van beide partijen. Tijdens deze sessie kregen we inzicht in de wensen, behoeften, doelgroepen, doelstellingen, indeling van de website, maar ook functionele en technische eisen. Op basis van al deze informatie konden wij aan de slag! Tijd om te schitteren voor onze online marketeers, designers, ontwikkelaars, content creators en natuurlijk onze projectmanagers.
Gedurende het traject hielden we tweemaal per week een stand-up meeting met daarbij de betrokkenen per fase. En niet zonder resultaat, want korte lijntjes zijn essentieel gebleken om deze grote opdracht in slechts 4 maanden tijd te realiseren!
Het resultaat mag er zijn! Op 1 augustus is de nieuwe website gelanceerd. Hier zijn we maar wát trots op! We kijken terug op een top samenwerking. De taakverdeling was helder en onze gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot een prachtig resultaat in zeer korte tijd. Het is een onvergetelijk traject geworden waarin we genoten hebben van de sublieme samenwerking met Koning Willem I College. Het gezegde "Het mooiste werk is samenwerk!" gaat hier dus zeker op!
Kan jouw bedrijf ook een nieuwe functionele website gebruiken? Neem contact met ons op en wij denken graag met je mee.
Bezoek de websiteDat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl