Edumia is dé opleider op het gebied van online marketing. Nog nooit van gehoord? Dat kan kloppen! Want niet alleen de maatwerk website van Edumia is nieuw, ook de naam en huisstijl zijn helemaal nieuw. Douro Media gaat voortaan door het leven als Edumia. We delen hierbij graag het resultaat van onze creatievelingen én developers!
Edumia leidt professionals op tot up-to-date online marketeers. Zij heeft zich volledig gespecialiseerd in opleidingen op het gebied van online marketing, data driven, social media, customer experience, content en webdesign & -ontwikkeling. De opleidingen variëren van eendaagse trainingen tot meerdaagse opleidingen.
Het bedrijf, dat sinds de oprichting 10 jaar lang door het leven ging als Douro Media, heeft de afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt en het aanbod is breder geworden. De naam Douro Media dekte daardoor niet meer geheel de lading. Een nieuwe bedrijfsnaam was dus wenselijk met daarbij een nieuw hedendaags logo dat past bij de fase waar het bedrijf zich nu bevindt. Tevens was er behoefte aan een nieuwe huisstijl en een nieuwe website.
Een website waarop men zich kan inschrijven voor een training, zich kan aanmelden met het STAP-budget, een brochure kan downloaden of contact kan opnemen. Uiteraard volledig in lijn met de nieuwe huisstijl. Het design van de website en de teksten dienen op elk moment een bezoeker te vertellen – en te laten voelen – wat de waarde is van Edumia.
In de eerste fase zijn de nieuwe identiteit en huisstijl ontwikkeld. Een nieuwe naam kiezen voor een bestaand gerenommeerd bedrijf is wel even anders dan voor een nieuw op te richten bedrijf. En dat heeft vooral impact op de eigenaar van het bedrijf.
De nieuwe naam Edumia is een combinatie van ‘education’ en ‘utopia’, waarbij utopia verwijst naar een perfecte plek en in combinatie met education betekent dat het bedrijf de ideale omgeving voor leren en/of groei is.
Het verhaal achter het logo? De eerste letter van het logo, de ‘E’, verwijst naar de eerste letter van Edumia. De stapel boeken verwijst naar leren/studeren. De grafiek legt een linkje naar het vakgebied online marketing. De ruitvorm op de letter ‘i’ symboliseert een diamant, wat staat voor krachtig.
Om tot dit resultaat te komen hebben we veel onderling geschakeld. De lijntjes waren kort. Een nieuwe naam is niet zomaar gekozen en moet soms even ‘landen’. Dat ‘landen’ is gelukt en omdat Dennis uiteindelijk zo vertrouwd is geraakt met de nieuwe bedrijfsnaam vloeiden het logo, de huisstijl en website daar vlot uit voort.
Content creatieNadat de identiteit en huisstijl waren vastgesteld zijn we gestart met de ontwikkeling van de nieuwe maatwerk website. We ontwikkelden een geheel nieuwe maatwerk website in Umbraco. De website kan gemakkelijk onderhouden worden door Edumia middels het open-source Umbraco CMS. De website bevat koppelingen met Coachview en Springest voor de reviews.
Web developmentDe website is uitgerust met een koppeling naar Coachview. De planning van de opleidingen wordt binnen Coachview beheerd. Deze planning is zichtbaar op de website. Wanneer iemand zich inschrijft via de website van Edumia is de inschrijving ook meteen in Coachview verwerkt. Op deze manier is de gehele administratie rondom opleidingen, waaronder het inplannen in agenda’s, correspondentie met deelnemers/docenten en facturatie, geautomatiseerd.
De koppeling leest de beschikbare opleidingen en momenten uit en creëert hier automatisch pagina's van op de Edumia website. Deze pagina’s kunnen tevens verrijkt worden met extra informatie uit andere bronnen dan Coachview. De pagina’s worden up-to-date gehouden door meerdere keren per dag te synchroniseren met Coachview.
Coachview sluit naadloos aan op het Umbraco CMS en de koppeling werkt optimaal. We raden Umbraco gebruikers die op zoek zijn naar cursusadministratie software dan ook aan om Coachview te overwegen.
CoachviewHet resultaat van dit project is een echte teamprestatie! Van copywriter, designer, developer tot projectmanager, we hebben hier als team, samen met de klant, iets neergezet waar we trots op zijn!
We blijven gelukkig ook nog betrokken bij Edumia. We werken aan het doorvertalen van de huisstijl naar andere marketingmaterialen en aan het verder professionaliseren van de website.
Bekijk de website van EdumiaDat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl