Voor Dutch Safety Group ontwikkelden wij diverse websites en bovendien verzorgen wij de online marketing. DSG bestaat uit verschillende bedrijven die zich bezighouden met veiligheid en hulpverlening bij evenementen en ondernemingen. Daarnaast runt Dutch Safety Group een webwinkel met veiligheidsproducten. Dutch Safety Group staat garant voor veiligheid. Wij, als erkend Google Partner, staan garant voor online succes.
Dutch Safety Group bestaat uit de bedrijven BTB Fire & Medical Support, Event Medical Service, EMS Care, Emergency Medical School en de webshop BTB Winkel, een webwinkel met veiligheidsproducten. De vraag aan ons was om voor alle labels onder Dutch Safety Group Google Analytics in te richten, met behulp van Google Tag Manager. En om vervolgens Looker Studio in te richten met gegevens uit Google Analytics, Google Search Console en Google Ads. Met de Google Looker Studio tool kun je data uit allerlei bronnen - ook bronnen die niet van Google zijn - samenbrengen en weergeven in informatieve dashboards en handige rapportages die makkelijk lees- en deelbaar zijn. Zo is Dutch Safety Group altijd op de hoogte van wat er gaande is op de verschillende websites. Een leuke klus voor onze online marketing specialisten!
Maar de vraag vanuit DSG was groter. We verzorgen namelijk niet alleen de online marketing voor Dutch Safety Group, we ontwikkelen ook de verschillende websites van het overkoepelend orgaan.
We realiseerden nieuwe websites voor Dutch Safety Group, Event Medical Service én Emergency Medical School en bouwden een website voor het jaarlijks terugkerende Acute Zorg Congres. Ook ontwikkelden we de webwinkel en website voor BTB Fire & Medical Support.
Technische aspecten
We richtten een CMS in waarmee Dutch Safety Group in één omgeving alle websites kan beheren. Groot voordeel is dat content editors op deze manier maar één login nodig hebben, kruisbestuiving tussen de websites eenvoudig mogelijk is en updates centraal doorgevoerd kunnen worden. Daarnaast is er gedeelde functionaliteit toegevoegd tussen de websites waardoor alle sites profiteren van doorontwikkelingen. We bouwden een koppeling met XPS waardoor vacatures en sollicitaties hierop in XPS beheerd en afgehandeld worden. Ook realiseerden we een koppeling met Mollie voor de online ticketverkoop voor evenementen.
Momenteel werken we aan een volledige webshop in combinatie met Umbraco Commerce, inclusief koppeling met Exact voor (klantspecifieke) prijzen en orderafhandeling.
Meer over web developmentNulmetingen
Voordat we een nieuwe website lanceren, doen we een nulmeting om te kijken hoe de oude website online presteerde en maken we een redirect-lijst. Een redirect is een doorverwijzing van een webpagina naar een andere. Door redirects toe te passen, vertel je zowel zoekmachines als gebruikers dat de url die ze bezoeken, is vervangen door een andere url. Door de juiste redirects over te nemen en te implementeren, voorkomen we dat bezoekers een 404 foutmelding krijgen en vervolgens - hoogstwaarschijnlijk - de website verlaten. Na de livegang van een nieuwe website richten we de metingen opnieuw in om zo effectief mogelijk het verkeer naar de website te monitoren, bij te sturen en te optimaliseren.
Door technische analyses van de sites te maken zorgen we ervoor dat Google ze juist indexeert en de site ook daadwerkelijk door Google wordt gevonden. Wel zo belangrijk!
Google Ads
We realiseren doorlopend Google Ads campagnes voor de diverse labels van DSG. De campagnes hebben diverse doeleinden, zoals het promoten van vacatures, opleidingen en aanmeldingen voor het Acute Zorg Congres en zijn gericht op Search, Display en Remarketing. Ook onderzoeken we mogelijkheden; voor BTB Winkel werken we met Google Shopping om na te gaan of dit medium een lucratieve aanvulling op de webshop is.
Social media campagnes
Jaarlijks verzorgt Emergency Medical School het Acute Zorg Congres in de Brabanthallen in ‘s-Hertogenbosch. Een grootschalig congres voor medisch professionals en ketenpartners in de (pre)klinische sector. Om dit congres ruchtbaarheid te geven, draaien we LinkedIn campagnes om potentiële bezoekers te informeren, zetten we Google Search campagnes op om iedereen te bereiken die in Google op dit thema zoekt en draaien we remarketing campagnes gericht op eerdere bezoekers van de website. Met als doel een uitverkochte 3de editie in het najaar van 2022! Ook draaien we social media campagnes om openstaande vacatures te promoten.
Meer over online marketingIdeaal natuurlijk dat DSG, dankzij de inzet van vernuftige tools en online marketing strategieën, continu het online verkeer kan monitoren en op de hoogte is van de prestaties van de websites. Meten is weten, maar daar blijft het niet bij.
Om de week werken we bij DSG op locatie. We dragen onze kennis over aan de medewerkers en doen voorstellen om de vindbaarheid verder te vergroten. Zo doen we aanbevelingen om de diverse sites beter te laten presteren met het oog op de doelstellingen. Regelmatig bespreken we de ontwikkelingen. Wat loopt er? Wat staat er te gebeuren? En hoe kunnen we dat zo goed mogelijk begeleiden? Door met regelmaat af te stemmen, waarborgen we dat onze marketingacties parallel lopen aan de actualiteit en de wensen van de klant.
Dat vinden wij een goed idee! Wij houden van persoonlijk contact dus we maken graag een afspraak!
+31 (0) 73 888 58 42 info@vrolijkonline.nl